Bentley Continental GT vyrábí britská automobilka Bentley Motors od roku 2003. Byl to první vůz, který společnost Bentley vydala pod vedením společnosti Volkswagen AG po jejich akvizici v roce 1998.
2003 – Bentley Continental GT
Auto bylo odhaleno v roce 2003 v Ženevě Motor Show. Velmi důležitá je skutečnost, že se vozidlo výrazně lišilo od předchozích modelů Continental R & T, pokud jde o jeho koncepci, i když velká část vozu je sestavena ručně, jedná se o hromadně vyráběné auto ve výrazně větších počtech. V důsledku toho byla cena při startu výrazně nižší než cena Continental R (přibližně polovina), což okamžitě odhalilo nové zákaznické základně jako cenově dostupnější vůz.
Continental GT je vybaven motorem W12 o objemu 6,0 litrů s dvojitým turbodmychadlem a hnacím výkonem 560 metrických výkonů (412 kW, 552 koní) při 6 100 ot / min a kroutícím momentem 650 nových metrů (479 lbf ft) při 1 600 až 1 100 otáček za minutu. Standardní pohon všech kol s pohonem Torsen. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 318 km/h.
Včasné modely zahrnují výběr z 6 barev karoserie (Diamond Black, Burnt Oak, Cypress, Neptun, Smrek a Umbrianská červená), 8 skrytých barev (Beluga, Burnt Oak, Laurel, Nautic, Portland, Saffron, Savannah, Saddle) Typy dýh (Burr Oak, Burr Walnut, Dark Coated Walnut, Madrona, Piano Black), 4 barvy koberců a bezpečnostních pásů (Beluga, Burnt Oak, Laurel, Nautic).
2004 – Bentley Continental Mulliner Driving Specification
Změny v systému Bentley Continental GT zahrnovaly aktivaci hlasu pro telefonní přístroj v šesti jazycích, zvýšené možnosti interiéru s přidáním kůže Magnolia, stejně jako koberce a bezpečnostní pásy, které lze přiřadit k hlavní nebo sekundární barvě kůže.
Mulliner Driving Specification obsahuje 20-palcová 2dílná 7-paprsková sportovní kola z lehkých slitin s přizpůsobenými pneumatikami Advan Sport 275/35 R20, vyvrtané legované sportovní nožní pedály a opěrky nohou. Řadicí páka dokončená v ryhovaném chromu a kůže, dvojitá kombinace kůže a dýhy, skrytý diamant prošívaný na obložení. Dveře a zadní čtvrťové panely. Vyšívaný znak „Bentley“ na obložení sedáku, odsazené krycí lišty, tmavě obarvené ořechové ořechy Burr nebo klavírní černá dýha. Auta byla v prodeji v říjnu 2004.
2006 – Bentley Continental GTC
Verze Continental GTC byla poprvé představena v září 2005. Na podzim roku 2006 byla představena na několika světových trzích (např. v New Yorku na mezinárodní automobilové přehlídce). Střecha je vyráběna společností Karmann v německém Osnabrücku.
GTC využívá identické detaily hnacího ústrojí jako GT a může zrychlovat z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Se zataženou střechou dosáhne rychlosti 314 km/h s otevřenou střechou 305 km/h. Vozidlo bylo uvedeno do prodeje koncem roku 2006.
2007 – řada Bentley Continental GT Diamond
Je to limitovaná verze modelového roku 2007 Continental GT Mulliner Driving Specification, připomínající 60. výročí založení společnosti Crewe (vyrobeno bylo pouze 400 kusů po celém světě). Obsahovala brzdy z karbidu křemíku a karbidu křemíku (420x40mm křížem vyvrtané přední a 356x28mm zadní). Exkluzivní hliníková kola s rozměry 9Jx20 palců, 14-paprskové disky z lehké slitiny, výběr ze tří dalších exkluzivních barev (Marocké modré, antracitové a Meteor (ocelová modrá šedá), jedinečné štítky s textem „Oslava 60 let výroby v Crewe“. Výběr zdokonalených dýh (černá barva ořechů nebo klavírní černá (další dýhy jsou k dispozici za příplatek). Sportovní nožní pedály, řadicí páka v ryhovaném chromu a kůži.
Ukrytý diamant prošívaný na obložení sedadel, dveřní a zadní čtvrťové panely; vyšívaný znak Bentley na obložení sedáku, odsazená skrytá čalounění, víčko palivové náplně ze slitiny Mulliner.
2008 – modelová aktualizace, Bentley Continental GT Speed, Mulliner Driving Specification
Změny na Continental GT zahrnují snížení hmotnosti o 35 kg, především díky optimalizaci komponentů chladicího systému, zvýšenému použití hliníkových součástí, revidovaný servotronový posilovač řízení pro lepší pocit a zpětnou vazbu,
volitelná karbonová brzda odolná vůči vyblednutí poskytuje lepší brzdný pocit (k dispozici pouze na 20-palcových kolech).
Nová vzpřímená čelní mřížka a větší dolní přívody vzduchu umožňují lepší proudění vzduchu, které pomáhají chlazení motoru. Chromování světlometů, dvě nové barvy (Cumbrian Green a Granit), dvě kožené barvy (Newmarket Tan a Cumbrian Green), nové tlumiče nízkého tření, nový režim „Sport Traction“ pro systém Bosch 8.1 ESP, brzdový pedál Bentley s označením „B“.
Mulliner Driving zahrnuje sportovní nožní pedály z vrtaných slitin, vroubkovanou řadící páku z chromu, diamantové prošívání sedadel a dveří.
Continental GT Speed je verze se zvýšeným výkonem motoru na 449 kW (602 koní), sníženou světlou výškou, nastavením tlumičů a vylepšenými brzdami pro lepší pohyblivost a kontrolu. Jedinečná kola s rozměry 9,5 x 20 palců jsou přizpůsobená pneumatikám Pirelli P-Zero. Přední mřížka a spodní přívod vzduchu jsou v tmavě zbarveném chromu. Důraz byl kladen i na širší sportovní výfuky.
Bentley Continental GT
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor, jízdní vlastnosti
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor, jízdní vlastnosti
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozměry a hmotnost
|
Zdroj: Wikipedia
Buďte první kdo přidá komentář