Marketingový plán definujete nejlepší možný koktej nástrojů marketingové komunikace se zákazníky s přihlédnutím na stávající situaci v okolí firmy a stavu vnitřního prostředí firmy. Plán sestavujte zpravidla na čvrt, půl až jeden rok. V delší období se pravděpodobně nevyhnete jeho úpravám na základě dosažených výsledků.
Struktura marketingového plánu
Celkové shrnutí
Připravte si prostor pro představení firmy a předmětu podnikání, hlavního cíle a strategie, předmět podnikání, hlavní a dílčí činnosti podnikání, charakteristiku firmy, historii a současnost podniku, organizační strukturu, podnikové cíle a strategie na dané období, účel sestavení marketingového plánu atp.
Marketingová analýza současné situace firmy
Definujte si části analýzy: analýzu vnějšího makroprostředí, analýzu vnějšího mikroprostředí, analýzu vnitřního prostředí.
Marketingové cíle
Specifikujte dlouhodobé i dílčí marketingové cíle, jichž má být dosaženo za stanovené období.
Marketingová strategie
Definujete cílové trhy, na které bude cílit marketingovou komunikaci. Jedna obsahuje segmentnaci, druhá targeting a poslední positioning. Poté formulujete marketingovou strategii.
Marketingový mix
Připravte části pro formulaci produktu, ceny a distribuce a hlavní prostor ponechte pro komunikační mix.
Akční program
Obsahuje rozpracování marketingové strategie do konkrétních aktivit, termínů, úkolů a odpovědnosti.
Rozpočet
Ponechte si místo pro souhrn finančních zdrojů potřebných k realizaci marketingové strategie. Na detailní rozpočet odkazujte do přílohy Rozpočet.
Monitoring a hodnocení
Nastavení systému měření a kontroly.
Účel sestavení marketingového plánu
Sestavení marketingového plánu nebo-li celkové shrnutí, obsahuje představení firmy a předmětu podnikání, hlavní cíl a strategii. Důležité je si při tom uvědomit, jaké méte možnosti pro daný projekt, s čím můžete počítat už nyní, jaké máte zkušenosti v dané oblasti podnikání, co byste chtěli změnit atd. Není nutné se dlouho sáhle rozepisovat, jedná se o nejzákladnější informace.
Jaké otázky si mohu například klást?
Charakteristika firmy, projektu
- Jaká je forma podnikání?
- Jaký je stručný popis Vaší firmy, projektu?
Předmět činnosti
- Jaký je hlavní předmět Vašeho podnikání?
- Jaké jsou dílčí činnosti podnikání?
- Jaká je historie firmy?
- Definujte organizační strukturu
Hlavní cíle a strategie na definované období
- Máte stanoveny podnikové cíle na určitá období? Jaké?
- Jaká je cesta (strategie), jak jich dosáhnout?
- Máte nějakou vizi?
- Naplňujte nějaké poslání?
Účel sestavení marketingového plánu
- Proč jste se rozhodli k sestavení marketingového plánu?
- Za jakým účelem jej sestavujete?
Buďte první kdo přidá komentář